loloablestuff

Cele Zece Mii de Dorinţe ale Împăratului (RO Only)

Posted on: 26 Februarie 2013


Au trecut 4 zile de când am primit cărţuiliile şi iată că sunt gata cu prima mea recenzie. Doar cu Shogunul şi Notre Dame de Paris mi s-a mai întămplat să ating asemenea viteze la citit, însă avertizez de pe acum că nu o să încadrez această carte în aceeaşi categorie cu cei doi uriaşi de mai sus, pur şi simplu pentru că Cele zece mii de dorinţe ale împăratului este o lectură cu o acţiune nu aşa de complicată, personaje mai degrabă plate (deşi ele reuşesc o oarecare transformare până la sfârşitul romanului), mai pe scurt este doar o lectură uşoară, dar plăcută, ceea ce o face uşor de citit.

books pic

Cele zece mii de dorinţe ale împăratului este un roman istoric în care acţiunea este dată de jocurile politice, dar şi de moravurile uşoare ale personajelor implicate. Cartea este scrisă de José Frèches (n. 1950), fost custode la Muzeul Guimet. O să mărturisesc din start că pentru un autor de formaţie istoric, nu a realizat o monografie foarte realistă a Chinei imperiale a secolului XVII şi nici nu mi-a oferit atâtea informaţii pe câte aşteptam despre viaţa chinezilor, ierarhiile lor, Oraşul Interzis, etc. Influenţele vestice sunt, după părerea mea, uşor recognoscibile. Insist asupra acestui fapt pentru că această carte se vrea a fi reproducerea unui manuscris scris de un scriitor din 1660 (fictiv, evident), deci amprenta (reală) a epocii ar trebui să fie un motiv principal al romanului.

Cele zece mii de dorinte ale imparatului Jose Freches carte review recenzie book

Personajul principal, Drept Înainte Mergătorul (aproape toate personajele au nume de genul acesta: Lună Roşcată, Mireasma Sudului, Trei Trepte, Floare Rară, Stâncă Nepieritoare, etc) devine dintr-un virgin neiniţiat amantul perfect pentru Mireasmă Gingaşă. E drept, la început este ajutat şi de Clopoţelul Birman, în jurul căruia se cam învârte acţiunea. Acest clopoţel, o lucrare de artă care vibrează la orice mişcare ajută orice femeie să aibă orgasm, lucru ce vine foarte la îndemâna Regelui regilor (Împăratul Chinei) când acesta atinge o anumită vârstă şi nu mai poate să-şi îndeplinească datoriile faţă de haremul lui de concubine.

coperta spate cele zece mii de dorinte review recenzie carte book

 

Pe scurt: Clopoţelul este furat de o prostituată pe nume Lună Roşcată (Împăratul nu chema de două ori la rând aceeaşi femeie şi de multe ori nu chema deloc aceeaşi femeie a doua oară, aşa că Gineceul Imperial a trebuit să ia măsuri pentru a găsi pradă nouă, ajungând astfel şi prin bordeluri). De la Lună Roşcată ajunge la Drept Înainte Mergătorul pe care aceasta îl dezvirginează (aparent, ceremonie cu mare fast organizată de familia băiatului – who knew/cared?). Drept Înainte Mergătorul o ajută pe Mireasmă Gingaşă (altă prostituată) să-şi atingă primul orgasm cu Clopoţelul, cei doi se îndrăgostesc, dar tot pleacă în Oraşul Pagodelor să-l caute pe dr. Tripod pentru a-i oferi Miresmei un leac pentru repulsia ei faţă de bărbaţi, lăsându-l pe tatăl Drept Înainte Mergătorului să fie torturat de Securitatea Oraşului Interzis din cauza suspiciunii de a fi furat micul obiect. Între timp, Împăratul se distrează cu o altă prostituată de origine arabă pe nume Yadil (fascinat de dansul ei din buric şi de cercelul cu care aceasta îşi decorase abdomenul) pe care o cheamă de două ori într-o seară şi care devine favorita lui, reuşind să ceară favoruri imense de la Regele regilor.

În Oraşul Pagodelor, cei doi porumbei se întâlnesc cu Floare Rară, o tânără inocentă (din toate punctele de vedere) care căuta acelaşi cocktail de substanţe dubioase ca şi Mireasma Gingaşă, însă pentru tatăl ei adoptiv care şi sfârşeşte uităndu-se printr-o oglindă falsă la un menage-a-trois între fiica lui rasă în cap, Drept Înainte Mergătorul şi Mireasma Gingaşă. Deloc graţios, dacă mă întrebaţi pe mine. Cei trei reuşesc să fure reţeta şi se întorc în Beijing unde încearcă să vândă poţiunea rezultată pentru a strânge bani şi a-l elibera pe tatăl Drept Înainte Mergătorului, însă sunt rapid depistaţi de Securitate şi aduşi în faţa Împăratului. Şi aici începe pe mine să mă dezamăgească cartea. Împăratul ştie că Clopoţelul a fost la Drept Înainte Mergător, însă trece cu vederea acest fapt ca, evident, totul să se sfârşească cu bine. Aş fi preferat ca în loc să sară toţi în pat, să îi fi supus pe cei trei la un interogatoriu, să-i despartă (deja încep să sun ca o fiinţă sadică, nu?). Adică aş fi vrut ca autorul să nu închidă un ochi doar ca povestea să urmeze tiparul clasic de „totul e bine când se termină cu bine”.

Ca în orice carte, până pe la jumătatea cărţii nu se întâmplă nimic din acţiunea adevărată a cărţii, însă apoi personajele principale din diferitele planuri ale romanului reuşesc să se închege, astfel încât la sfârşitul romanului ajung toate în patul Împăratului (!!!), formând un „Septel”, datorită lui Yadil care era prietenă şi cu Lună Roşcată (de la bordel), dar era şi obiectul de admiraţie al Fiului Cerului.

Presupun că toată lumea aşteaptă o părere asupra erotismului din carte. Dacă mă întrebaţi pe mine, e cam absent. Sunt descrise câteva scene mai mult de sex decât de dragoste, însă nici vorbă de 10 mii de dorinţe ale împăratului să fie exprimate pe undeva prin carte. Totuşi, titlul cărţii provine pe de o parte de la numărul celor 10 mii (sau mai multe) de femei care trecuseră prin patul acelui om, pe de altă parte de la exigenţa acestuia (datorată pe de o parte statutului şi pe de alta vârstei care face funcţiile fiziologice ţinute la mare rang în acest roman destul de greu de îndeplinit). De asemenea, ultima „figură” din carte şi anume Septelul, se vrea a fi împlinirea celor 10 mii de dorinţe. La „Triunghi” se spune în cărţile Tao că visează toată lumea şi că unii reuşesc să îl şi aibă (apropos, mare conflict între tradiţionalismul confucianist şi libertinismul taoist în această carte), la Pătrat foarte puţini se gândesc, dar până la Septel nu îndrăzneşte nimeni să viseze, nici măcar Împăratul nu o făcuse până la acea dată. Şi apropos, la Anexa 1 şi Anexa 2 sunt descrise câteva poziţii, dar trebuie să citiţi cartea ca să le aflaţi.

În concluzie, nu regret că am citit Cele zece mii de dorinţe ale împăratului. Mulţumesc editurii ALL că mi-a oferit această ocazie şi sper să îmi oferiţi şi voi ocazia să contribui la împrospătarea aerului în România. V-o recomand şi vouă dacă căutaţi o carte uşoară, care să vă ţină ocupaţi pentru o perioadă destul de scurtă de timp (spre exemplu în timpul unei călătorii mai lungi cu trenul) sau dacă sunteţi în căutarea unui Shogun redus la scară! 😉

Cartea o puteţi găsi aici la preţul de 24,90RON. Mai pe seară mă voi apuca să citesc şi Sânge Regesc şi sper din suflet să îmi placă! E drept că şi eu sunt foarte exigentă cu cărţile mele..

Recenzia a fost scrisă în cadrul campaniei vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.. Dacă aţi ajuns cu lectura până aici, vă mulţumesc! Nu uităţi că părerile voastre bune sau critice despre recenzia mea mă pot ajuta să plantez un copăcel, dacă sunt în număr de 15.

39 răspunsuri to "Cele Zece Mii de Dorinţe ale Împăratului (RO Only)"

suna bine din recenzia ta. si copera e ft ft frumoasa 🙂

Apreciază

Multumesc! Nu dupa coperta am ales-o, ci dupa descriere, dar ai dreptate, e frumoasa :))

Apreciază

Pare interesant… 😛

Apreciază

Te tenteaza, dragule? Vrei sa ti-o aduc s-o citesti? :))

Apreciază

Interesant!Poate o sa citesc si eu cartea.Succes la plantat !<3

Apreciază

Multumesc, multumesc! Inca putin :)) :*

Apreciază

Mie prima, mie prima dar numai dupa ce ma pun la punct cu proiectele de la facultate.. Well done Deni!

Apreciază

Pai nu uita ca trebuie intai sa te apuci de ele ca sa le si termini :)) Multumesc :*
Imi spui cand vrei sa ti-o aduc 😉

Apreciază

Bravo, Denisa! Succes la plantarea copacelului!!!

Apreciază

Multumesc! O sa va tin la curent cu plantarea :*

Apreciază

multumesc pentru recenzie….suna interesant cred ca o sa citesc si eu cartea:D
:

Apreciază

Pai sa te inscrii la coada care asteapta cartea, alaturi de colegii mei 😉 Stii unde ma gasesti 😀

Apreciază

Chiar pare interesanta cartea, desi nu ma asteptam sa contina atatea scene erotice :)) Si mi-ar fi placut sa respecte mai mult adevarul istoric.

Apreciază

Sunt scene erotice la fel ca in orice alta carte, doar ca in „Cele zece mii de dorinte” sunt prezentate putin mai explicit decat in altele. Consider ca e o carte prude-suitable, totusi :))

Apreciază

Dacă ești atrasă de universul asiatic îți recomand călduros Lisa See (cu Fetele din Shanghai și Visul lui Joy). Are niște cărți superbe.
Și eu am citit-o pe asta în campania cărților călătoare, dar trebuie să recunosc că nu m-a dat pe spate. Interesantă, dar prea mult sex pentru mine, deși nu-s pudică de fel.

Apreciază

Si mie mi s-a parut prea mult sex fara rost.. as fi preferat 1 sau 2 scene de dragoste, dar scrise bine, decat grosolanele expresii folosite in carte, dar asta e! Am vrut sa-mi aleg Fetele din Shanghai, am citit recenzii despre ea in cadrul campaniei si am ajuns sa regret ca nu am ales-o 😦

Apreciază

imi plac romanele istorice , sigur este interesanta si aceasta carte !

Apreciază

Sunt curioasa ce parere ar avea un asiatic despre carte si sfarsit…hmm:)

Imi place insa recenzia ta si sper sa o citesc candva (am deja o lista enorma de carti care asteapta.. o adaug pe lista:P)

Spor la plantat copaci:D!

Apreciază

Cred ca ar fi revoltat de toate europenismele din carte 🙂
Multumesc frumos pentru gandurile bune!
Spor si tie la citit!

Apreciază

cartea asta e urmatoarea pe lista mea si nu stiam la ce sa ma astept…sper sa fie o lectura placuta:)

Apreciază

Sper ca recenzia mea n-a fost too much of a spoiler 🙂
Spor la citit! 😉

Apreciază

este foarte buna recenzia ta
sper sa citesc si eu aceasta carte si astept cu nerabdare sa plantezi un pom

Apreciază

Si eu astept cu nerabdare sa plantez un pomisor! 🙂

Apreciază

M-ai facut curioasa!

Apreciază

Ma bucur! Acesta era si scopul! 😉

Apreciază

O sa mi-o imprumuti si mie! 😀

Apreciază

Frumoasa recenzie. De ceva vreme nu am mai pus mana pe o carte care sa ma dea pe spate. Ultimele carti citite au fost … meh. Nu au avut nimic spectaculos, ba unele ma plictiseau enorm de-mi venea sa arunc cu ele. Pacat ca sunt genul de persoana care odata ce a inceput ceva trebuie sa si termine. Mama zice ca-s masochista de ma chinui cu o lectura care nu-mi face placere.

Apreciază

Da, si eu sunt exact la fel! De vreo 3 luni ma chinui cu Demonii si nu reusesc sa ma conving ca imi place, ca sa reusesc sa citesc mai mult de un subcapitol pe saptamana! 😦 Dar o s-o termin eu candva…

Apreciază

Este o recenzie buna si pare interesanta cartea pentru a fi citita. In timpul meu liber sper sa o citesc

Apreciază

Ah Fetele din S am vrut-o eu insa brusc nu mai era disponibila. Mi-ar fi placut si mie mai multe detalii personale a imparatului, cartea facea parte din topul meu ma bucur ca nu am ales-o.

Apreciază

Si eu as fi vrut sa-i citesc recenzii inainte, dar nu regret ca am citit-o, a fost o modalitate placuta de a-mi petrece putinul meu timp liber 🙂

Apreciază

Abordeaza o latura interesanta a vietii de la curtea imparatilor chinezi, e o carte aparte!

Apreciază

Da, e o latura interesanta, dar cartea nu oferta o monografie prea completa a vietii de la curtea Imparatului. M-a lasat cu dorinta de mai mult..

Apreciază

foarte buna recenzia ta… astept sa citesc si cartea… Super!!!

Apreciază

Bun..m-ai convins..merita citita!

Apreciază

Foarte frumos scris! Bravo!

Apreciază

Super tare,mi-a placut!Felicitari

Apreciază

[…] trecut ceva timp (aproape o lună!!) de la prima recenzie postată în cadrul campaniei vALLuntar 2, iniţiată de Editura All şi ROMSILVA. Pentru prima […]

Apreciază

[…] brought by courier was my little tree from the vALLuntar campaign! It’s a Quercus […]

Apreciază

Alatura-te discutiei...

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 664 de urmăritori

Follow Me on Pinterest
Instagram

A fost o eroare la preluarea imaginilor din Instagram. Va fi făcută o reîncercare în câteva minute.

Follow me on BlogLovin

Follow on Bloglovin

Postările mele de la începuturi până în prezent…

Contact Me

7797911894 e9a577ef4e m

Sigma Make-Up Brushes

Sigma Eyeshadow Bases

Free Shipping and 10% Discount on Beauty Products, Accessories and Clothing!

