loloablestuff

Cum să ne Distrugem Tenul urmând Sfaturi din Reviste :)

Posted on: 14 Mai 2013


Mnah, dacă mă întrebaţi pe mine, e cam trist că în secolul 21 trebuie să ducem lupte intense ca să scăpăm de mentalităţile la modă pe vremea bunicii şi ce e şi mai grav e că „formatorii de opinie” din media (online sau scrisă) de multe ori încurajează aceste mentalităţi din dorinţă pură de a avea cât mai multe cuvinte scrise. Iniţial am vrut să dau copy-paste unor „sfaturi”, reţete şi tratamente de pe unele site-uri de tip revistă on-line ca să le analizez pe fiecare în parte, însă nu cunosc exact legislaţia drepturilor de autor aplicabilă în mediul online. În orice caz, dacă sunteţi curioase, le puteţi găsi şi voi la  o simplă căutare pe google „măşti home made”.

Eu una am dat peste reţete de scruburi pe bază de tomate, reţete de toner şi exfoliant din grapefruit, exfoliant din portocale şi lămâie care ar trebui aplicat zilnic, măşti cu suc de roşii şi căpşune care ar trebui lăsate câte 30 minute pe faţă, tonere cu busuioc, dar şi această mică „bijuterie” pe care nu m-am putut abţine să o citez parţial:

Ingiena corecta pentru a scapa de acnee:

 – curatati tenul cu un burete plasa mic si gel de dus. Frecati usor tenul timp de un minut apoi clatiti cu apa din abundenta;

– nu folositi creme. Se recomanda sa tamponati tenul cu o vata imbibata in putin spirt diluat.

SURSA: http://healthy.kudika.ro/articol/healthy~frumusete/18972/solutii-naturiste-sa-scapi-de-acnee.html

O să ignor pretenţiile de jurnalism (ca jurnalist se cade măcar să scrii cu diacritice şi neapărat să îţi verifici informaţiile din cel puţin 3 surse – aceasta e o regulă de aur) şi o să trec la subiect.

Sunt stupefiată de cum încurajează persoanele care poate se confruntă poate pentru prima dată cu acneea (am fost şi eu în pielea lor cândva şi am ascultat aceste „sfaturi” primite online – de aceea acneea mea s-a întins pe o perioadă de 8 ani) sau cu riduri să se bazeze pe „ingrediente” cu (mare) potenţial iritant! Ba mai mult, încurajează sensibilizarea mecanică a tenului înainte de folosirea acelor tratamente din ingrediente cu potenţial iritant.

Pentru oricine nu ştia, sucul de roşii, căpşune, kiwi, lămâie, portocale, grapefruit sau orice alte citrice este iritant! La fel şi busuiocul, menta, scorţişoara, camforul, ylang-ylang-ul, eucaliptul şi altele mai puţin întâlnite! Problema este că şi doctorii şi cosmeticienele te sfătuiesc să le foloseşti pe motiv că „usucă” sau că „fructele au conţinut mare de acizi (prin care se vrea să se înţeleagă AHA) şi fac bine tenului”!

Nu vreau să acuz absolut toate publicaţiile (online sau offline) că dau sfaturi ce pot mai mult să dăuneze decât să ajute şi e adevărat şi că suntem o ţară săracă, unde e scump să te duci la cardiolog sau să-ţi tratezi afecţiuni ce-ţi pun viaţa în pericol, dar să ne mai şi „râzgâim” cu fleacuri precum acneea, defectele de pigmentare, ridurile, etc?! Totuşi, mă tot întreb dacă e chiar atât de mare goana după cititori încât să se scrie „ce vrea lumea să citească”, chiar dacă nu se oferă soluţii concrete şi sfaturi folositoare.

Sunt convinsă (de fapt, mai mult sper decât să fiu convinsă) că există şi sfaturi bune în reviste nu de specialitate, ci de tip tabloid, dar nu acestea sunt cel mai bine mediatizate, promovate, SEO-ite, etc şi ne trage în jos. Pe noi toţi.

End of monologue.

16 răspunsuri to "Cum să ne Distrugem Tenul urmând Sfaturi din Reviste :)"

Foarte adevarat ce spui, diverse publicatii sunt pline de sfaturi dintr-astea fix pe dos, pe care publicul larg nu poate decst sa le ia de bune….

Apreciază

Publicul larg ar putea la fel de bine sa verfice informatiile, dar, cum am scris si in postare, se presupune ca ele sunt deja verificate (regula de aur a jurnalismului)

Apreciază

Doamne Dumnezeule! Asta a fost prima mea reactie cand am citit ca se recomanda unui ten acneic sa il cureti cu burete plasa si gel de dus. Doamne, nu imi vine sa cred! Burete plasa? Pe un ten cu pustule care te dor si cand zambesti? Gel de dus? Pe fata?!
Nu pot sa cred.
De ce ai folosi ma rog creme? Spala-te cu alcool direct si rezolvi problema, conform idioatei care a scris articolul. As concedia-o in secunda 2.
Nu m-am putut abtine si am lasat un comentariu desi articolul e din 2011.
La cata lume se confrunta cu acneea si crede ca printr-un search pe google o poate rezolva (macar daca ar citi blogurile si experientele unor persoane cu anumite produse) poate comentariul meu va fi citit de o persoana care are probleme cu acneea si ii va da de gandit. In mod normal doar un imbecial ar crede ca te vindeci de acnee spalandu-te cu gel de dus si burete plasa dar asta-i partea a II-a.

Apreciază

Eu tot incerc sa dau sfaturi cat mai corecte si obiective, sa povestesc despre experientele mele, dar sa fim seriosi, cati cititori am eu si cati au „revistele” astea? Daca ne unim eforturile, sper sa scapam de mentalitatile astea de tot ce zboara se mananca.

Apreciază

Asa e.. traficul nostru e nimica toata fata de site-urile astea de rahat.
Si multe poate chiar nu se gandesc ca atunci cand scriu ceva pe domnul „google” sa adauge la final si cuvantul „blog” pentru ca google sa selecteze mai usor.
Ar fi atat de dragut sa existe o platforma cunoscuta care sa cuprinda blogurile impartite si ele pe sectiuni fashion – beauty etc
Dar n-avem asa ceva..

Apreciază

Citeste sectiunea „Ce vă aduce pe blogul meu?” sa vezi cum arata in principiu o cautare pe google si apoi o sa intelegi ce multe nu se gandesc sa adauge si cuvantul blog cand cauta ceva.
Trist, dar adevarat.

Apreciază

Deci nu pot sa cred! Am ramas masca. Cred ca noi, bloggeritele ar trebui sa scriem mai des astfel de articole pentru a ne ajuta cititoarele, ca se vede ca site-urile astea sunt varza.

Apreciază

În exact aceeaşi idee am scris şi eu această postare.

Apreciază

Vai, doamne! Nu pot sa cred ce-am citit! O.O Eu nu-mi frec nici cratitele cu bureti de sarma sa nu le iau zmaltul…cum naibiului sa te freci pe fata cu asa ceva???? Mi s-a facut pielea de gaina, Denisa, iti spun sincer! Si dupa toate astea…da si cu spirt! (ca tot esti raschetata bine) BRRRRRR!!!!!! Film de groaza, pe cuvant!

Apreciază

Uf, pe bune de aproape ca-mi pare rau ca am publicat postarea asta. Nu pentru ca nu ar fi adevarata, ci pentru ca nu m-am gandit cum ati reactiona voi, bloggeritele mele responsabile cu pielea lor
Hang in there! :*

Apreciază

pe langa faptul ca „iti cureti” fata cu un burete sa mai aplici si spirt, GENIAL! mi-ar lua fata foc instant de usturime cred :)) sfaturi proaste si foarte proaste

Apreciază

Trebuie să urăști tare pe cineva ca să-i recomanzi asta, mă ustură fața numai când mă gândesc. :))

Apreciază

Bravo pentru articol! Am ramas siderata cand am citit sfatul „intelept”. Trebuie sa scriem mai des astfel de articole pentru cititoarele noastre!

Apreciază

Multumesc mult! Astept cu drag si alte initiative 🙂

Apreciază

Mi-a revenit iritatia de pe ten cum am citit postarea ta… sunt stupefiata, nu imi vine sa cred ca exista asemenea specimene de „jurnalisti” care dau asemenea sfaturi. Sunt curioasa daca cea care a scris articolul ar face asta pe fata ei, iar daca a facut-o ma ingrozesc si mai rau:|… si cand te gandesti ca poate unele persoane au luat aceasta prostie de buna si si-au frecat fata cu un burete si apoi au dat cu spirt…ouch!

Apreciază

Alatura-te discutiei...

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 666 de urmăritori

Follow Me on Pinterest
Instagram

A fost o eroare la preluarea imaginilor din Instagram. O reîncercare de va fi făcută în câteva minute.

Follow me on BlogLovin

Follow on Bloglovin

Postările mele de la începuturi până în prezent…

Contact Me

7797911894 e9a577ef4e m

Sigma Make-Up Brushes

Sigma Eyeshadow Bases

Free Shipping and 10% Discount on Beauty Products, Accessories and Clothing!

